به نیاز تهران خوش آمدید

توضیحی در مورد جراحی تضمینی بینی گوشتی

جراحی تضمینی بینی گوشتی

در این قسمت از مقاله ما قصد داریم در مورد جراحی تضمینی بینی گوشتی صحبت کنیم. به طور کلی باید بگویم فرم و شکل بینی افراد تابع نژاد و مکان جغرافیایی آن ها می باشد. همچنین بینی درست در مرکز صورت قرار دارد به همین دلیل اعتدال در شکل و فرم آن باعث هماهنگی و زیبایی بیشتر میان اجزای صورت و به طور کلی منجر به زیبایی هر چه بیشتر خواهد شد. در صورتی که بینی دچار شکل و فرم غیر عادی و یا بزرگتر از حد معمول باشد می توان به کمک جراحی زیبایی بینی این عدم زیبایی را برطرف نمود. همانطور که میدانید انواع بینی را به دو دسته تقسیم می کنند. بینی گوشتی و بینی استخوانی، بینی های استخوانی دارای استخوانی محکم با پوستی نازک هستند که به راحتی توسط جراح تراشیده شده و به حالت مطلوب خواهد رسید. در حالی که بینی های گوشتی دارای استخوانی ضعیف و پوستی ضخیم و کلفت هستند. ضعیف بودن استخوان بینی در بینی های گوشتی منجر به حساسیت بالا حین جراحی می شود. بنابراین در چنین شرایطی حاذق بودن پزشک جراح می تواند بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی در مورد جراحی بینی گوشتی بهتر است بدانید که این نوع بینی دارای غدد چربی فراوان هستند، همچنین منافذ زیاد و بزرگی روی پوست دارند. در صورت جراحی این نوع بینی افراد باید حتما یک رژیم غذایی مناسب به همراه داروهای خاص داشته باشند که از سوی پزشک تجویز می شوند. البته در صورتی که شما داروی خاصی مصرف می کنید شش ماه قبل از جراحی بینی گوشتی خود باید مصرف داروها را قطع کنید. امروزه خوشبختانه به واسطه ی پیشرفت علم پزشکی و ابزارهای جراحی شما می توانید یک جراحی تضمینی بینی گوشتی داشته باشید. امروزه استفاده از تکنیک های جدید کمک می کند تا جراحی بینی گوشتی دچار افتادگی نشود. همچنین به وسیله بسیاری از ابزارها و داروها ضعف ها موجود در آناتومی این افراد نظیر ضعف استخوان بینی را به راحتی می توان جبران کرد. در واقع در جراحی تضمینی بینی گوشتی مقصود ظریف و شکیل کردن نوک بینی است به همین دلیل تیم جراحی تمام تلاش خود را می کنند تا نوک بینی بیمار آسیبی نبیند. برای رسیدن به این مقصود پزشک مقادیر چربی زیر پوست بینی را کم می کند و با افزودن غضروف سایر نقاط بدن نظیر غضروف گوش به تقویت غضروف بینی می پردازد.

از بین بردن عدم تقارن سوراخ بینی

دیواره ای که بینی انسان را به دو قسمت تقسیم می کند، سپتوم نام دارد، در صورتی که این دیواره انحراف داشته باشد منجر به عدم تقارن سوراخ بینی می شود. یکی از مهمترین اولویت ها در جراحی بینی برای پزشک متخصص دستیابی به بیشترین میزان تقارن در سوراخ های بینی می باشد. در صورتی که یک پزشک بتواند تقارن را به خوبی در بینی بیمار برقرار کند و این تعادل از نمای روبروی صورت او نیز کاملا پیدا باشد یک پزشک ماهر و حاذق شناخته می شود. از جمله عواملی که بر تقارن سوراخ های بینی پس از جراحی موثر می باشد می توان به استحکام غضروف بینی و ضخامت پوست آن اشاره کرد. البته جراح بینی نیز بسیار اهمیت دارد، اما مهارت جراح در صورتی که آناتومی بیمار اجازه ی رسیدن به این تقارن را ندهد تقریبا بی فایده خواهد بود.

شاخک های بینی

شاخک های بینی را با نام توربین نیز می شناسند. وظیفه ی این شاخک ها گرم و مرطوب نگه داشتن هوای تنفسی می باشد. شاخک های بینی در صورت بروز برخی عوامل مختلف ممکن است بیش از اندازه بزرگ شوند و عمل تنفس را برای فرد دشوار نمایند زیرا با بزرگ شدن آن ها راه تنفسی تقریبا مسدود خواهد شد. به طور طبیعی شاخک های بینی به طور پیوسته برای چند ساعت متورم می شوند و دوباره به حالت عادی برمی گردند. گاهی این فرایند طبیعی از حالت عادی خارج می شود و در نهایت شاخک ها مسیر تنفسی را محدود می کنند. یکی از دلایل بروز این امر می تواند آلرژی باشد. برای درمان این مشکل با توجه به نظر پزشک و میزان بزرگی شاخک ها می توان از درمان دارویی یا درمان جراحی استفاده نمود.